Servisní Laboratoř s.r.o.
Seifertova 982/25, 130 00, Praha 3 – Žižkov
IČO: 21442142
I. Úvodní ustanovení
1.1 Tyto obchodní podmínky (dále jen „Obchodní podmínky“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě smlouvy o dílo (dále jen „Smlouva o dílo“) uzavírané mezi zhotovitelem (dále jen „Servis“) a zákazníkem (dále jen „Zákazník“), a to osobně v provozovně Servisu, případně distančním způsobem, postupem uvedeným níže v těchto Obchodních podmínkách.
1.2 Kontaktní údaje Servisu jsou zveřejněny na internetových stránkách Servisu a v provozovně.
1.3 Ustanovení odchylná od Obchodních podmínek je možné sjednat v písemné dohodě mezi Servisem a Zákazníkem. Odchylná ujednání ve Smlouvě o dílo mají přednost před zněním Obchodních podmínek.
1.4 Znění obchodních podmínek může servis měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Obchodních podmínek. Aktuální znění obchodních podmínek je zveřejněno v provozovně Servisu a na jeho webových stránkách.
1.5 Veškeré smluvní vztahy se řídí právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené Obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Není-li stranou spotřebitel, řídí se vztahy Obchodními podmínkami zákonem o obchodních korporacích (č. 90/2012 Sb.).
1.6 Zákazník souhlasí s tím, že jeho osobní údaje budou zpracovány v informačním systému firmy ve smyslu zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění a použity pro marketingové účely společnosti.
1.7 Servis provádí pouze pozáruční servis zařízení. Zákazník předáním zařízení do opravy dává Servisu souhlas s porušením záručních plomb výrobce či prodejce. Servis může zprostředkovat také záruční servis zařízení za manipulační poplatek.
II. Předmět a uzavření Smlouvy o dílo
2.1 Předmětem Smlouvy o dílo je oprava zařízení dle požadavku Zákazníka (dále jen „Zakázka“). Servis se zabývá opravami vybraných elektronických zařízení.
2.2 Smlouva o dílo je uzavřena:
a) okamžikem fyzického převzetí zařízení Servisem k provedení servisního zásahu
b) v případě zaslání zařízení k opravě potvrzením objednávky ze strany Servisu
c) vyplněním elektronické objednávky na webových stránkách Servisu.
2.3 V případě, že je zařízení předáno osobně k provedení servisního zásahu, platí, že Zákazník plně a bez výhrad akceptuje tyto Obchodní podmínky.
2.4 Servis nabízí zákazníkům možnost expresního provedení Zakázky, pokud je to technicky proveditelné, za příplatek dle platného ceníku.
2.5 Servis si vyhrazuje právo nepřijmout Zakázku, kterou nelze z povahy věci opravit, nebo pokud Zákazník požaduje termín opravy, který není možné splnit.
III. Cena za opravu a platební podmínky
3.1 Cenu za opravu je ve většině případů možné stanovit až po provedení diagnostiky a rozsáhlost poškození. Po zjištění přesné ceny je Zákazník informován a má možnost Zakázku zrušit. U některých oprav je možné cenu stanovit předem dle ceníku Servisu. Ceny uvedené v ceníku Servisu jsou platné v době uzavření Smlouvy o dílo.
3.2 V případě, že není možné cenu opravy stanovit předem, je Zákazník povinen akceptovat minimální cenu opravy stanovenou Servisem.
3.3 Zákazník je povinen zaplatit Servisu za provedenou opravu cenu stanovenou v souladu s těmito Obchodními podmínkami.
3.4 Servis si vyhrazuje právo v průběhu realizace Zakázky změnit cenu, dojde-li v procesu diagnostiky nebo opravy ke zjištění nových skutečností, které mají vliv na cenu Zakázky. Vždy si však Servis vyžádá souhlas Zákazníka se změnou ceny.
3.5 Zákazník může před dokončením opravy odstoupit od Smlouvy o dílo. V takovém případě je Zákazník povinen uhradit Servisu cenu za již provedenou práci a použitý materiál. Servis má dále právo požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů souvisejících s odstoupením od Smlouvy o dílo.
3.6 V případě prodlení Zákazníka se zaplacením ceny opravy je Zákazník povinen zaplatit Servisu zákonné úroky z prodlení. Servis je dále oprávněn v tomto případě využít zadržovací právo k věci svěřené mu Zákazníkem k opravě.
3.7 Cena za opravu nezahrnuje cenu za přepravu zařízení. Cena za přepravu bude Servisem účtována Zákazníkovi dle platného ceníku přepravní společnosti.
3.8 Zákazník je povinen uhradit cenu za opravu jednou z následujících možností:
- v hotovosti na provozovně Servisu
- v hotovosti na dobírku v místě určeném Zákazníkem
- bezhotovostně, okamžitým převodem na účet Servisu.
IV. Další ustanovení
4.1 Servis neodpovídá za ztrátu dat uložených v zařízení. Servis doporučuje Zákazníkovi provést zálohu veškerých dat v zařízení před předáním k opravě.
4.2 Servis neodpovídá za vady, které se projeví až při opravě a nebyly Zákazníkem Servisu předem oznámeny.
4.3 Servis neodpovídá za vady vzniklé běžným opotřebením nebo dřívějším užíváním zařízení, jeho balením a přepravou k Servisu.
4.4 Zákazník je povinen překontrolovat stav zařízení při jeho převzetí. Na pozdější reklamace vad, které nebyly zjevné při převzetí, nebude brán zřetel.
4.5 Zákazník je povinen při převzetí zařízení od přepravce překontrolovat jeho stav a v případě poškození neprodleně kontaktovat Servis.
4.6 Servis neodpovídá za škody na zařízení vzniklé při přepravě.
4.7 Servis neodpovídá za jakékoliv náklady vzniklé Zákazníkovi v souvislosti s opravou zařízení, jako je ušlý zisk, náklady na telefonní poplatky, internetové připojení, dopravu apod.
4.8 Servis neodpovídá za vady způsobené neodbornou instalací nekompatibilních hardwarových komponentů či softwarů Zákazníkem.
V. Záruka
5.1 Servis poskytuje na provedenou opravu záruku v délce 6 měsíců. Na výměnu baterie poskytuje Servis záruku v délce 6 měsíců na kapacitu a 24 měsíců na funkčnost. Záruční doba počíná běžet dnem převzetí opraveného zařízení Zákazníkem. V případě výměny displeje u zařízení iPhone poskytuje Servis rozšířenou záruku na jeho funkčnost v délce 12 měsíců.
5.2 Záruka se nevztahuje na opotřebení nebo mechanické poškození zařízení způsobené Zákazníkem.
5.3 V případě, že bylo zařízení vystaveno působení kapaliny nebo byla porušena pečeť Servisu, záruka zaniká.
5.4 Servis neodpovídá za škody na zařízení, které vznikly v době od předání zařízení přepravci do jeho fyzického předání Servisu.
VI. Záruční opravy
6.1 Servis je povinen vyřídit reklamaci v záruční době do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud není se Zákazníkem sjednáno jinak.
6.2 Vyřízením reklamace se rozumí odstranění reklamované závady, vrácení ceny za opravu, případně jiné řešení dohodnuté se Zákazníkem.
6.3 Zákazník nemá právo uplatnit záruku v případě, že:
- se neprojeví reklamovaná závada při testování v Servisu
- je závada způsobena nedodržením pokynů k používání zařízení
- je závada způsobena znečištěním zařízení
- je závada způsobena použitím zařízení v rozporu s pokyny výrobce
- Zákazník uplatní reklamaci později než 7 dnů od vzniku závady, pokud mohlo používání zařízení závadu zhoršit
6.4 V případě, že Zákazník využije Servis jako zprostředkovatele záruční opravy zařízení, které bylo zakoupeno na českém trhu jako nové, a Zákazník požaduje provést opravu v rámci zákonné záruky odpovědnosti za vady, Servis si může účtovat poplatek za zprostředkování a zajištění záruční opravy.
VII. Oprava kapalinou zasažených zařízení
7.1 Na opravu zařízení zasaženého kapalinou je poskytována záruka, ale Zákazník bere na vědomí, že tato oprava není rovnocenná opravě provedené autorizovaným servisem. Zákazník si je vědom, že bez použití nákladných metod zjištění rozsahu poškození nelze zaručit plnou funkčnost všech součástí zařízení.
VIII. Omezení odpovědnosti Servisu
8.1 Servis neodpovídá za ztrátu dat uložených v zařízení a je oprávněn je v průběhu opravy smazat nebo pozměnit. Zákazník by měl data před předáním zařízení k opravě zálohovat.
8.2 Servis odpovídá za funkčnost zařízení po opravě pouze v rozsahu sjednaném ve Smlouvě o dílo nebo v rozsahu odpovídajícím běžným výstupním testům.
8.3 V případě, že Servis nemůže provést opravu z technických nebo finančních důvodů, uvede zařízení do původního stavu, pokud je to možné, a Zákazník uhradí náklady s tím spojené.
8.5 Servis odpovídá za škodu na zařízení od okamžiku jeho převzetí. V případě ztráty nebo poškození zařízení Servisem nahradí Servis Zákazníkovi škodu do výše skutečné hodnoty zařízení.
IX. Výměna vadných dílů
9.1 V případě výměny vadných dílů je Servis povinen tyto díly ekologicky zlikvidovat, pokud Zákazník nepožádá o jejich vrácení.
9.2 Servis je oprávněn nahradit originální vadné díly odpovídajícími ekvivalentními náhradními díly, které zajistí původně odpovídající kvalitu a funkčnost.
9.3 Zákazník bere na vědomí, že při opravě může dojít k nevratnému poškození některých součástek a nemusí být možné uvést zařízení do původního stavu.
9.4 V případě, že oprava probíhá výměnou vadného dílu za díl repasovaný, nelze po Servisu požadovat vrácení původního vadného dílu.
X. Doprava zařízení k opravě
10.1 V případě zaslání zařízení k opravě je Zákazník povinen zařízení zabalit v souladu s přepravními podmínkami.
10.2 Servis neodpovídá za škody vzniklé na zařízení během přepravy.
10.3 Servis nabízí službu svozu zařízení k opravě zdarma.
XI. Vyzvednutí zakázky
11.1 Zákazník je povinen vyzvednout si opravené zařízení do 30 dnů od vyrozumění o dokončení opravy. V opačném případě je Servis oprávněn účtovat poplatek za uskladnění. uvést výši poplatku…
11.2 Pokud si Zákazník nevyzvedne zařízení do 6 měsíců od výzvy k vyzvednutí, Servis je oprávněn zařízení zlikvidovat nebo prodat.
XII. Reklamace
12.1 Zákazník má právo reklamovat opravu u Servisu po dobu trvání záruky.
12.2 Reklamace musí být uplatněna bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od zjištění vady.
12.3 Servis je povinen reklamaci vyřídit do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud není se Zákazníkem sjednáno jinak.
12.4 Pokud Zákazník uplatní reklamaci zařízení poškozeného při přepravě, je nutné nahlásit reklamaci do 2 pracovních dnů od doručení zařízení.
12.5 V případě pochybností o zavinění škody na straně přepravní služby musí Zákazník umožnit vyšetření škody reklamačním pracovníkem přepravní služby.
12.6 Pokud není Zákazník spokojen s vyřízením reklamace, může se obrátit na Českou obchodní inspekci.
XIII. Zásady zpracování osobních údajů
13.1 Zákazník souhlasí se zpracováním svých osobních údajů Servisem v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů).
13.2 Osobní údaje Zákazníka jsou zpracovávány za účelem plnění Smlouvy o dílo a pro marketingové účely Servisu.
13.3 Zákazník má právo na přístup ke svým osobním údajům, jejich opravu, výmaz nebo omezení zpracování.
13.4 Zákazník může svůj souhlas se zpracováním osobních údajů kdykoli odvolat.
XIV. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
14.1 V případě, že dojde mezi Servisem a Zákazníkem, který je spotřebitelem, ke vzniku spotřebitelského sporu ze Smlouvy o dílo, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Zákazník podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz
14.2 Zákazník, který je spotřebitelem, může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
XV. Závěrečná ustanovení
15.1 Tyto Obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 14.9.2024.
15.2 Tyto Obchodní podmínky jsou k dispozici v provozovně Servisu tištěné podobě a na jeho webových stránkách.
15.3 Servis je oprávněn k podnikání na základě živnostenského oprávnění.
15.4 V případě sporu mezi Servisem a Zákazníkem je příslušný soud určený podle sídla Servisu.